Beantin

James Royal-Lawson

Användartest med eye tracking

Att förstå vad som händer när folk besöker din webbplats är avgörande för framgång. Du får denna förståelse genom att analysera data som samlats in genom en rad olika tekniker. Tekniker som webbanalys, undersökningar, A/B-testning, och användbarhetstestning.

Eye tracking

Den typ av användbarhetstestning Beantin erbjuder används tekniken eye tracking. Genom att spela in en persons blick medan de utför en uppgit, kan vi se med stor noggranhet:
  • Var de tittade,
  • vad de såg när de tittade,
  • och hur länge.
(Vi kan också se var de inte tittade. Vad de ignorerade. Var de inte klickade – och intervjuer dem efteråt med hjälp av en teknik som heter RTA) Många hävdar att eye tracking är dyrt och onödigt. Eye tracking användartesterna som Beantin erbjuder är inte dyrare än traditionella användartester, trots att vi använder professionell eye tracking utrustning från Tobii. Med samma budget får du inte bara intervjuer med deltagare (kvalitativ forskning), men också verklig data och mätningar (kvantitativ forskning)

Eye tracking tjänster från Beantin inkluderar:

  • Teambuilding workshops – utföra eye tracking på en prototyp med din projektgrupp, inklusive live-analys
  • Paketerade tester – eye tracking undersökning med ett mindre antal deltagare och uppgifter
  • Designa din egen test – tillsammans med Beantin, designar vi din användbarhetstest för att passa dina behov och budget
Fill in the form below now!
Reload this page with responsive web design DISABLED